End of watch

Az utolsó műszak
David Ayer (2012)


Autósüldözéssel indít és nekem már problémám van vele. David Ayer azt a fajta, feltűnően agyonvágott módszert alkalmazza, ami bizonyos esetekben roppant jól működik, itt viszont kapásból az jutott eszembe, hogy mennyivel jobb lett volna ezt vágás nélkül látni. Kicsit később esik le, de akkor egyértelműen, hogy túl van pörgetve az erőszak és közönségesek a karakterek (mind), mert nem áll meg egy pillanatra se, nincs nyugis időszak, részletes karakterábrázolás vagy átgondolt felvezetés. Az egész látásmód inkább egy filmes által elképzelt helyzetet mutat be, holott a lényeg itt a drogok miatt terjedő bűnözés bemutatása lett volna. (Vagy csak én nem látom értelmét az irrealisztikus ábrázolásnak? Szerintem így hitelét veszti. Tudom, ez a vesszőparipám.) Egyéb probléma még, hogy minden ezzel a két szerencsétlennel történik. Igaz keresik is bajt, de annyira durván, hogy az nekem újfent nem hihető, mert épp mindegyikük az első gyerekét várja a gyönyörű feleségével. Hát ki az a hülye aki így ront ajtóstul az összes házba? A másik oldalon meg arcoskodás, fakk-fakk-fakk, figirifokinfakk. Nem tudom megítélni, de nehezen tudom elképzelni, hogy így beszélnének, bármennyire is primitívek. Elég nehezen érthető mit is akarnak mondani, de majd elnézek a környékre lazítani a srácokkal, aztán kiderül és visszajelzek. De egyébként rossznak egyáltalán nem rossz, csak olyan könnyű hibát találni benne, hogy nem bírtam ellenállni. Szerintem egy nézést mindenkinek megér.   5/10

Megjegyzések